Realizacja projektu współfinansowana z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.
POKONUJEMY BARIERY - program rozwoju dostępności kształcenia
w Wyższej Szkole Turystyki i Języków Obcych w Warszawie dla osób niepełnosprawnych
nr POWR.03.05.00-00-A017/21,
współfinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.
CEL GŁÓWNY:
Wzrost dostępności oferty Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie w zakresie potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez:
- wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni
- zwiększenie dostępności architektonicznej i komunikacyjnej na Uczelni
- wdrożenie informatycznych narzędzi i rozwiązań na Uczelni
- pracowanie i wdrożenie procedur na uczelni mających na celu zwiększenie jakości i zakresu działań realizowanych przez Uczelnię w tym wprowadzenie min. zapisów dotyczących realizacji działań na rzecz ON w Strategii Uczelni
- wprowadzenie do programów nauczania na uczelni modyfikacji wyrównujących szanse studentów z niepełnosprawnościami
- realizację szkoleń z zakresu niepełnosprawności wśród pracowników Uczelni prowadzących do wzrostu ich świadomości i kompetencji
w okresie od 01.11.2021 r. do 31.10.2023 r.
GRUPĘ DOCELOWĄ STANOWIĄ:
- pracowników
- studentów z niepełnosprawnościami
- osoby, które skorzystają ze zmian wprowadzonych dzięki finansowaniu z projektu, wszyscy ci, do których kierowana będzie oferta uczelni, w tym studenci, kandydaci na studia.
GŁÓWNE OBSZARY REALIZACJI PROJEKTU:
- Obszaru 1 - Struktura organizacyjna
W RAMACH ZADANIA PLANUJE SIĘ MODYFIKACJĘ ISTNIEJĄCEJ STRUKTURY
ORGANIZACYJNEJ UCZELNI pod kątem efektywności zadań podejmowanych na rzecz ON w
wyniku czego powstanie zmieniona struktura organizacyjna
- Obszaru 2 - Architektura
W RAMACH ZADANIA PLANUJE SIĘ:
- montaż oznaczeń ułatwiających poruszanie się osobą z niepełnosprawnościami
- modernizacji szybu widny do potrzeb osobą z niepełnosprawnościami
- Obszaru 3 - Technologie wspierające:
PLANUJE SIĘ WDROŻENIE I UTRZYMANIE INTUICYJNYCH I RESPONSYWNYCH NARZĘDZI UMOŻLIWIAJĄCYCH OBSŁUŻENIE OSÓB Z WSZELKIMI RODZAJAMI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- Obszaru 4 - Procedury
PLANUJE SIĘ dostosowanie i wdrożyć nowe procedury na Uczelni mające na celu zwiększenie jakości i zakresu działań realizowanych przez Uczelnię, w tym np. procedury adaptacyjne, które zapewnią dostępność procesu kształcenia oraz działalności naukowej szerszej grupie studentów z niepełnosp. czy procedur egzaminacyjnych, a także takich, które zwiększą dostępność Uczelni dla pracowników z niepełnosp.
- Obszaru 5 - Rodzaje wsparcia edukacyjnego
W RAMACH ZADANIA PLANUJE SIĘ ZAPEWNIENIE RÓŻNYCH FORM WSPARCIA EDUKACYJNEGO DLA STUDENTÓW ZE WSZYSTKIMI RODZAJAMI
NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI w tym:
- specjalistyczne wyposażenie sal dydaktycznych umożliwiającego realizację procesu dydaktycznego dla osobą z niepełnosprawnościami
- Obszaru 6 - Szkolenia podnoszące świadomość niepełnosprawności -
- planuje się szkolenia dla kadry prowadzące o podniesienia świadomości i kompetencji w zakresie w zakresie edukacji Włączającej
Projekt, na wszystkich jego etapach kluczowych dla prawidłowego wdrażania działań służących zapewnieniu dostępności na uczelni, będzie realizowany w sformalizowanej współpracy ze środowiskiem osób z niepełnosprawnościami tj. z Fundacją Nowe Horyzonty z Warszawy